Jul 31, 2016

SKIM CEPAT KAYA

Assalamualaikum kepada yang beragama islam
Salam sejahtera kepada bukan beraga islam.

Hari ni, aku nak cerita sedikit tentang sedekah. Sedekah ni, adalah pemberian ikhlas tanpa mengharapkan sedikit imbuhan dari penerima.
Hari ni aku nak ajar matematik sedekah. Formula ni aku belajar dari Ustaz Yusuf Mansur  (Indonesia) melalui ceramah beliau dalam youtube.

Mula-mula dengar ceramah beliau aku dah mula rasa tertarik. Mungkin sebab apa yang beliau cakap disertakan dengan fakta serta logik akal dan mungkin itu kena dengan diri aku yang sama dengannya.

Dalam ceramah beliau, beliau ada bagi formula 'SKIM CEPAT KAYA' melalui sedekah. Dan benda ni aku praktik sampai sekarang bila aku bersekah. Formula matematik sedekah ni diambil dari surah al an'am ayat 160 yang berbunyi:

"Barang siapa yang membuat satu amal kebaikan, maka pasti baginya sepuluh kali ganda amal balasannya." ( Al- An'am:160).

Mari aku bagi formula. Contoh.

Sedekah RM1 akan dapat RM10. Begitu juga jika sedekah RM10 akan dapat dalam gandaan sepuluh. Beemaksud akan dapat RM100. Begitulah seterusnya.

Aku akan bagi kisah benar yang berlaku pada diri aku ketika menggunakan formula matematik sedekah. Masa ni, ia kali pertama aku cuba nak praktik ayat 160 dari surah Al- An'am.

Masa tu aku bercuti dekat KL. masa dah nak balik ke Kelantan dan berjalan kaki nak ke stesen bas putra tu aku mahu naik tangga ikut jalan jejantas. Sebelum naik stesen LRT Putra tu kan adalah pengemis yang duduk tepi-tepi jalan. Masa tu aku dah tak ada duit. Membeli punya pasal. Hanya ada air buah yang kawan aku beli dekat 7E yang harga RM3. Nak menghulur duit memang tak ada la. Aku pun hulur air buah tadi yang belum aku minum tu. Masa ni aku pegang betul² ayat quran tadi. Yakin dapat komisyen punya.

Pagi tu sampai kelantan. Petang tu, Tetiba abang aku bagi Rm30. Lihat. Benda ni kena yakin. Baru dapat. Start pada hari tu lah, aku yakin dengan formula yang ustaz yusuf bagi.

Ada lagi, masa kengkawan ajak pergi Ipoh, masa ni tengah kering poket.
Dalam hati, melonjak nak pergi. Ye lah, cuma sediakan tiket bas aje. Makan minum diorang tanggung. Lagi pula aku dah Lama tak menjejak Ipoh. Termenung dekat kaki lima sambil tengok hujan lebat. Dalam hati tak putus² mintak, "Ya Allah, aku ada sedekah RM5 dalam tabung masjid hari tu. Sampai sekarang aku tak dapat duit lagi. Bagi la aku pergi Ipoh." (Benda ni sepatutnya kita tuntut kat akhirat, tapi biasalah kalau nafsu nak pergi tu dah melebihi akal.) Balik rumah, gitau mak aku nak pergi Ipoh. Kena bebel. Huish. Duit² tak ada pun nak berjalan. Heh. Sedih betul masa tu. Bukan senang nak berkumpul dengan kengkawan. Dua tiga hari lepas tu, barulah mak aku hulur RM50 buat beli tiket bas. Bapak aku tambah pulak RM50 untuk jajan. Alhamdulillah... Rezeki.

Banyak lagi lepas tu peristiwa ajaib pasal sedekah ni. Aku tak nak cerita. Nanti orang kata riak. Aku bukan nak riak. Cuma aku nak kongsi, SKIM CEPAT KAYA ataupun cara mudah nak dapat income. Kekadang kita sedekah hari ni, tak bermakna esok kita dah dapat on the spot. Macam aku, benda yang aku mintak 2-3 tahun lepas, tahun ni baru dapat atau dipermudah. Mungkin benda yang aku mintak tahun ni, 3-5 tahun depan pulak dapat.

Nota kaki:
-Senang ja nak praktik benda ni, AMAL & YAKIN. jangan ada rasa was-was. Tiap kali nak sedekah ingatlah formula ni dan surah Al-An'am. Gerenti tak menyesal.
-tiap kali aku nak sedekah, automatik otak akan cakap, sedekah seringgit dapat sepuluh ringgit. Biar tak banyak. Asal ikhlas dan yakin membantu orang lain.
-sayangnya Allah dekat kita, kita bagi sikit Dia balas banyak.

No comments:

Post a Comment

jika ada yang tidak berbuas hati, komen atau pandangan silakan tinggalkan jejak anda di sini

Hello 2023